11 september.

 Sitter och små planerar inför Noahs dop, det är 2
månader kvar så kan inte göra så mycket men jag
kan inte låta bli.😂
Har längtat efter att få pyssla med dopet sen
jag plussade.😂 jag älskar sånt här, jag gillar
att pyssla och fixa med sånt här så jag bara
längtar tills dop dagen så jag får göra iordning
allt! Jag vill att gästerna ska komma in i rummet
och känna "wow, det här har dom ansträngt sig för
att fixa. Vad fint det är." Inte "det här slängde
dom ihop på en pissekvart".😂
Kommer bli ett litet tema men vad det blir för
tema får ni se efter dopet då det inte är så kul
om gästerna vet om vad dom har att förvänta sig.😉
 
Det är dock inte gratis med dop om man säger så,
jösses Amalia.
Får bli att beställa typ hälften av sakerna som
behövs den här månaden och resten nästa. För inte
nog med att vi ska ha dop i november det börjar
bli kallare så lilleman behöver en höstoverall
och sen en vinteroverall(vet vilka han ska ha
redan nu😂), och bara det är dyrt även fast dom jag
hittat inte är dyra. Kommer bli dyrare nästa år
då han kommer behöva en mer rejäl overall som han
kan leka i snön med utan att bli blöt och kall.
Den här vintern kommer han fortfarande vara liten
så då räcker det med en liten michelin overall.
Säger michelin då jag är 100 procent säker på att
Noah kommer se ut som en michelingubbe i den.😂
Han kommer bli så söt.😍
Inte nog med kläderna så kommer det behövas en
åkpåse i vagnen, jag hoppas han acceptera och
får plats i liggdelen tills han är runt 6 månader
men han är så nyfiken på världen redan nu så är
osäker på om han kommer acceptera att ligga ner
så han inte ser eller om jag måste byta till
sittdelen tidigare. Men det vill jag undvika
så länge som jag kan av olika anledningar.😁
Men iallafall till liggdelen var vi köpt vagn täcke
till som vi kommer ha så i den behövs ingen åkpåse,
vilket är skönt då det är olika till ligg och
sittdelen.  Värsta är att jag är ju så jävla
kräsen(stackars Max😂) och jag vet vilken åkpåse
jag vill ha.
Eller vill ha 1 av 2, problemet är att en är från
 elodie details och den andra är från petite cherie
som är två ganska dyra märken, och eftersom vi har
så mycket som behövs köpas nu i oktober, november
OCH december känns det inte optimalt att lägga
1300 plus minus på en åkpåse(även om jag lätt skulle
kunna göra det egentligen.😂) utan måste tänka lite
på att vi ska ha dop, att Max, Molly, Ellen,
Amanda och Linda fyller, det är farsdag,
Noah behöver höst/vinterkläder(även Max och jag), Noah kommer inom ett par månader att behöva en ny bilbarnstol
och sen har vi julafton. Men ska försöka hitta
en åkpåse med liknade mönster och färg som är liiite
billigare men som fortfarande håller Noah varm.😁
 
Vart ett väldigt långt inlägg så nu ska jag
göra iordning mig så vi kan åka och handla
när Noah vaknar för senare ska vi till Maxs
föräldrar så Noah får träffa sin farmor och
farfar(samt fastrar) lite.😊
 
Jag älskar dig.❤
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0