09 mars.

Vi har tre underbara katter som driver mig till
vansinne, får mig att skratta så jag gråter och som
ger mig en sån otrolig kärlek bara en katt kan ge.❤
När jag flyttade hemifrån hade jag inte en tanke på
att jag skulle ha 3 katter, jag ville ha en det visste
jag. Då tänkte jag nog inte riktigt på att katter mår
oftast bäst om dom har en kompis eller två.
Iallafall, då fick jag chansen att få Simba.
Han var skygg och gömde sig mest i början, men
efter ett tag börja han bli som en helt annan 
katt. Han mötte en i dörren när man kom hem, 
la sig nära man satt i soffan eller i sängen.😊
Innan jag hämtade hem honom var tanken att det 
bara skulle bli honom men så fort jag hämtat
hem honom kom suget efter en till. 
Det tog tog lite mer än 1,5 år innan jag hämtade
hem Sally/Snoopy, det var kärlek vid första
ögonkastet. Hon letade sig in i hjärtat direkt
och då var jag nöjd, jag behövde inte fler katter.
Och var glada och nöjda, tills en dag då jag och Max
upptäckte att det var något fel med Snoopy.😢
Max fick en akuttid till vetrinären när jag var på
jobbet, men aldrig kunde jag anat att det var så
allvarligt som det var. Hon fick aldrig följa med
hem igen, hon fick somna in i min famn efter en lång
stund med kramar och pussar från mig och Max.😢❤
 
Efter det ville vi inte ha någon ny katt, för
det var bara jobbigt och ingen skulle kunna ta
Snoopys plats. Hon lämnade ett tomrum.😔
Men efter ett tag märktes det att Simba saknade
sin kompis och det var för tomt hemma.
Vi började leta efter en lite misse då, jag 
hade tänkt bara en till igen men Max var sugen
på två till. Jag tvekade, men när vi
hämtade hem Snövit så hade dom så många
söta bebisar att man vart verkligen 
sugen på en till, dom var dock för små för
att få följa hem då. Men när Snövit hade bott
hos oss ett tag insåg vi att vi behövde en till.
För hon var lite busigare än vad Snoopy va och 
hon gick Simba på nerverna, hon var ju en liten
busig kattunge och han en liten gubbe.😂
Då fick Shanti flytta in hos oss när hon var
tillräckligt stor och jag kan säga att jag ångrar
inte att vi skaffade 3 katter. 
Snövit och Shanti kan busa som galningar och Simba
får vara ifred, men han är aldrig ensam om vi inte
är hemma. Vill han busa så kan han välja det själv.
Dom kan inte ta Snoopys plats men dom har gjort
det där tomrummet mycket mindre!❤
 
Älskade Sally, du anar inte vad vi saknar dig.😢
Jag önskar du hade fått vara kvar hos oss.😭❤
 
Simba med sin alldeles egna och speciella
personlighet, han är så hemlig och man kan inte
läsa honom. Ibland vill ha ligga jätte nära
och gosa, ibland får man inte ens peta på honom
utan att han blänger på en och sen går, haha.😂❤
 
Har hört att bondkatter/huskatter inte har någon
speciell personlighet, dom har inte träffat Shanti!
Hon är så otroligt speciell och älskar att pussas,
kramas och ska alltid ligga nära, helst på en.
När man pratar med henne svarar hon nästan alltid
med ett ljud som låter som "mm".😍
 
 
Snövit har också en väldigt speciell personlighet,
men hon är husses tjej så jag får inte ta så 
stor del av den, haha. Det är mest Max som får 
hennes pussar och kärlek, men också
hennes bitande.😂😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0