05 januari.

 Jag har alltid älskat djur, det är därför jag är
vegeterian. Jag älskar verkligen alla djur.
Jag har alltid haft djur och skulle aldrig kunna bo
utan djur, så fort jag flyttade till eget ville jag
genast ha en katt för att det var så tomt.
När jag bodde 
hos mina föräldrar hade vi 2 hundar
och 7 katter, 
varför det var så många är mitt fel.
Vi hade två katter, en som vi köpt Mysan och en som
vi  
räddade från att drukna i ett badkar i en kohage.
Någon hade lagt i Mizzy och hennes syskon men när vi
fann dom så var det tyvärr för sent för syskonet. 
Vi tog hem Mizzy värmde henne, matade henne och to
g
hand om henne, nu ungefär 9-10 år senare bor hon kvar
hos mamma och pappa. Jag hoppas att de personer som la
Mizzy och hennes sykon där i straffas med karma
och får lida mycket. Det är dom värda, usch!

2008 räddade min syster och hennes kompis ett
par kattungar från någon ställe i Småland,
jag vart kär i en av dom. En liten tjej jag döpte
till Baby och när hon var tillräckligt stor fick hon
följa med hem. Och där bodde hon till förra året
då hon fick somna in pga av sjukdom, ungefär 7 år
gammal va hon då. 
Även Mysan fick somna in samma år pga av sjukdom 
hon med, hon var runt 12 år. 
 
Samma år räddade vi 6 kattungar till som skulle 
skjutas av en jägare, den tanken stod jag inte ut med
så vi räddade så många vi kunde, önskar vi kunde 
räddat alla men det hade vart omöjligt för ett par
tonåringar som räddade vilda katter med händerna.
2 katter klarade sig inte, Anton och Danni. 
Men 4 av dom lever fortfarande och jag hoppas 
dom håller sig kvar länge, ingen ville ha dom så
det slutade med vi behöll alla för vi kunde ju inte 
släppa ut dom till en säker död igen och inte avliva
dom för det var ju friska katter.
Dom fick namnen Siri, Cosmo, Love och Morgan,
Cosmo hade dock en svår uppväxt. Han fick problem 
med sina lungor och va sjuk väldigt ofta. Men idag
mår han bra förutom att det låter konstigt när han 
andas men det är pga av alla problem han hade.


Idag har jag 3 katter tillsammans med Max,
2 katter vi skaffat tillsammans och en jag hade
innan jag träffade Max.

Simba är en renrasig maine coon hane på 9 år,
jag fick honom när han var 5år då han inte kunde bo
kvar 
i sitt gamla hem. Han har haft 3 ägare innan
mig, idag har han hittat sitt hem där han
får stanna föralltid. 
Han har fortfarande väldigt skygg och gillar inte
att sitta i knät. Vill man hälsa på honom måste 
man låta honom komma själv man kan inte gå fram
till honom hur som helst, men det går framåt
varje dag och en dag kanske han blir mer framåt.
 
Snövit är en huskatt, fadern är okänd så vi vet 
inte om hon har någon annan ras inte för att jag
bryr mig om rasen. Hon blir 8 månader den 17e,
hon är en helt galen katt. Håller alltid i gång
och busar, ska alltid hoppa upp bänkarna som hon
inte får så jag blir galen på henne, haha.
Hon är även världens gosigaste kisse,
ska alltid lägga sig i famnen och mysa.
Snövit är nog även lite ond, jag låg i badet
och Max står i badrummet och ser hur Snövit
försöker putta i Shanti i vattnet, haha.
 
Shanti är precis som Snövit en huskatt och fadern
är okänd så det kan finnas fler raser i henne
men 
det är som sagt inget vi vet om.
Shanti blir 7 månader den 26e, hon är galnare än
Snövit. Hon ska alltid bitas i fingrarna, speciellt
i mina naglar. Våran solroslampa i vardasrummet är
nog henne favorit sak, om man håller henne så hon
når den attackerar hon den och slår och biter i 
den. Skulle man släppa henne skulle hon hålla sig 
kvar i den så besatt är hon av den, haha. 
Hon är så otroligt svartsjuk med, om man klappar
Simba och Snövit så kommer hon direkt och 
sätter sig framför dom eller puttar bort dom 
så hon får alla uppmärksamhet, haha. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Fina bilder!. Supersöta katter. :D

Svar: Tack :D Visst är dom^^
Karolina Lundgren

2016-01-05 @ 23:18:43
Postat av: Frida

Åh va söta :)
Beundrar dig verkligen som är vegetarian, ska försöka minska på köttet i år :)

Svar: Det är dom :) Tack, det är roligt att höra :D Att sluta med kött är det bästa jag gjort, så lycka till:D
Karolina Lundgren

2016-01-06 @ 09:29:06
URL: http://fridanyburgs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0