03 januari.

 Redan innan vi fick reda på att vi var gravida sökte
vi efter en lägenhet i Motala, men då var det inte
direkt bråttom utan det handlade mest om att vi ville
bort från Skänninge. Men nu är vi desperata efter en 
större, vi måste få tag i en 3a, vi tänkte först att 
det inte var så bråttom för bebis bryr sig inte om
h*n har ett rum eller inte. Fast det gör jag
egentligen, har alltid drömt om att få inreda
ett barnrum och jag har ideer på hur det ska se ut,
men nu tappa jag bort mig.
 Vi tänkte att vi kunde bo kvar trångt i den
här lägenheten tills vi fick tag på en större, 
men nu när jag verkligen tänker efter så skulle vi
aldrig få plats, vi skulle få ha skötbordet i
vardagsrummet för det får inte plats i
sovrummet och det skulle verkligen inte få plats
i badrummet, spjälsängen skulle vi såklart ha
vårat  sovrum då men då måste vi flytta ut våra
2 byråerna vi har i sovrummet och vart fasen
skulle vi ha dom?
Nej usch, det skulle bara bli krånligt och
otroligt jobbigt att bo så trångt att vi skulle
gå ihjäl på varandra.
 
Så nu söker vi desperat efter en 3a,
vi söker alla som kommer ut men det är verkligen
omöjligt att få tag på en i Motala!
Även om vi har ett par månader på oss så 
kommer det bara bli jobbigare för mig att flytta ju
längre jag kommer in i graviditeten,
jag kommer inte klara av att bära då jag alltid
har haft ont i ryggen och det blir
bara värre och värre. 

Eftersom det verkar vara omöjligt att få tag på
en i Motala har jag börjat fundera på Linköping 
faktiskt, Motala är hemma för mig men jag kanske
skulle vänja mig i Linköping? Men jag är så rädd att
jag kommer bli ensam när Max jobbar och sånt, jag har
vänner i Linköping men inte lika många som i Motala
och dom i Motala träffar jag mer. Jag vill inte sitta 
ensam i en stad jag knappt hittar i med en bebis.
Vilket jävla dilemma, seriöst. Jag blir galen på
det här, kan inte allt bara lösa sig? Snälla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0