02 januari.

 Jag och gubben har precis kommit hem från bion, 
det vart " En man som heter Ove " och det var verkligen
en sevärd film! Den var både rolig och otroligt fin,
jag skrattade, jag höll på att börja gråta och jag höll
ett hårt tag i Max och en hand på magen under filmen.
Alla känslor kom upp,
så den rekommenderar jag verkligen er att se.
 
" 59-årige Ove är kvarterets vresige ordningsman som
flera år tidigare avsattes som ordförande i
bostadsrättsföreningen, men det ger han blanka fan i
och ser med järnhand över kvarteret.
När höggravida Parvaneh med familj flyttar in i
radhuset mittemot och backar in i Oves brevlåda blir
det upptakten till en komisk och hjärtevärmande
historia om tilltufsade katter,
oväntad vänskap och kärlek
så stark att bara döden ser ut som den enda utvägen.
Ove är en man som vet att rätt ska vara rätt
och man ska hjälpa sin medmänniska och
som med stor träffsäkerhet betraktar sin samtid."

 

Nu sitter vi bara i soffan och tar det lugnt, jag ska nog
gå och lägga mig snart och gubben måste vända på dynget 
för nästa vecka jobbar han natt. Gud så roligt det är,
eller kanske inte. Haha, jag hatar att behöva somna utan 
honom bredvid mig. Det är så jäkla tomt, även om han sitter
precis utanför sovrumsdörren och jobbar så suger det.
Herregud vad jag gnäller, haha. Så nu måste jag nog sluta
skriva innan jag gnäller sönder er. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0