18 augusti.

 Jag visste från början att min kropp skulle förändras
efter förlossningen men nu när den väl har gjort det
så hatar jag den, mer än innan. 
Jag vet att jag burit världens finaste son och
att det är på grund av att jag burit honom som
min kropp har förändrats så mycket men jag kan
ändå inte låta bli att hata den.
Jag verkligen hatar den.😢
Jag har alltid hatat min bröst mest av allt, men 
just nu hatar jag min mage mer. Den är degig, hängig
och full av fulla bristningar, vilket gör mig så
otroligt ledsen. Jag kände mig finare under
graviditen, då ville jag bära kläder som
framhävde magen och nu gör jag allt för att
dölja den. 
Hade mer former innan med, nu är jag liksom rak
så jag ser bredare och tjockare ut, förut
hade jag en smalare midja, nu jag lika
bred överallt.
Och värsta är att jag vet inte om jag får träna den 
än, då jag inte vet om mina magmuskler har gått ihop
ordentligt igen så jag måste vänta tills återbesöket.
Sen vill jag ha hjälp att träna den så jag kan slippa
ha ångest när jag ska klä på mig.🙁
 
Och någon som har något tips som faktiskt funkar
när det gäller att få bort bristningar, åtminstone
bleka dom? Jag vet med tiden kommer dom bleka
men vill att dom ska försvinna nu nu nu nu.
 
Innan graviditen.
 
Under.😍
 
3-4 dagar efter fl.
 
13 dagar efter fl.
Älskar dom små fötterna.😍
 
1 månad och 8 dagar efter fl.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det tar så lång tid för kroppen att återhämta sig. Både magen och resten. Ladda ner mammamage-appen den kan man börja träna magen med redan vid dag 1 då den är designad för att få magmusklerna att gå ihop igen...

När jag väntade mitt andra barn hamnade jag hos en sjukgymnast som verkligen blev en ögonöppnare för mig. Blev gravid när dottern var strax över 2 och tyckte då att jag hade långt mellan barnen. Hon tittade på mig och suckade och förklarade att det kanske var långt för mig mentalt men för kroppen är det minst 1 år efter avslutad amning som leder, muskler och resten av kroppen börjar bli normal igen.

Bebis har ju just tittat ut, kroppen återhämtar sig i sin takt


Svar: Tack så mycket för tipset, det ska jag absolut göra ! Oj, det hade jag ingen aning om. Man lär sig något nytt varje dag!
Karolina Lundgren

2016-09-08 @ 08:51:41
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0