10 mars.

Jag är med en vegogrupp på facebook, eller aa 4 st.
2 som handlar om mat och två som bara är en grupp, haha. Ni fattar vad jag menar.
Man kan tänka sig att det skulle vara grupper fyllda med kärlek och förståelse eftersom
vi alla har valt bort ett liv med kött.
Men det är seriöst den gruppen med mest hat och elaka människor som jag vart med i.
Vissa veganer är så elaka och hoppar på vegetarianer/lakto-ovo vegetarianer
för att dom inte är veganer, för dom tycker att om man är vegetarian så gör man
inte tillräckligt och det är så mycket näthat i dom grupperna.
Jag själv anser att man gör stor skillnad bara man väljer bort något kött
eller mejeri eller så. Då tycker jag man heja på den som gör det.
Men det tycker inte vissa av dom tydligen.
Blä på er, väx upp och låt folk välja själv. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Happy

Är inte själva grejen med dessa grupper att man SKA bråka?

Bara massa nyveganer som vill bråka i dessa grupper tror jag. När jag deltagit i veganevents IRL har jag aldrig varit med om att någon bråkat. Inte ens när vi sovit tillsammans i "sovsal" med väldigt lite sömn...

Svar: Haha, kanske är så. Kanske handlar om hur man är som person med och alla dom som är så hamna i samma grupp. ;)
Karolina Lundgren

2015-03-10 @ 17:42:29
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Postat av: Happy

Alla vi andra lugna träffas IRL istället, nätet är ju till för den som skriker högst ;)
Har du några IRL kompisar som är veganer?

Svar: Nepp, inga vego vänner alls :(
Karolina Lundgren

2015-03-12 @ 00:38:48
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Postat av: Happy

Åh vad tråkigt :( Du är inte med i någon förening på orten där du bor?
Jag bodde helt ovetandes med flera veganer inom en kilometers radie utan att veta om det... Och då bor jag ändå på landsbygden...
Annars så är det mitt tips, att gå med i någon förening som sysslar med djurrätt, då brukar det rassla in många nya vänner snabbt :)

Svar: Tack för tipset! :)Bor ju ändå nära en ganska stor stad så det borde ju finnas rätt många vegosar här^^
Karolina Lundgren

2015-03-13 @ 23:08:52
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Postat av: Happy

Det borde det finnas :)
Lycka till!

Svar: Tack så mycket :)
Karolina Lundgren

2015-03-14 @ 23:51:21
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0