11 februari.

Vad gör man när någon man älskar blir sjuk?
 
För mig är pappa en av dom viktigaste personerna i mitt liv och jag har nog alltid vart
pappas lilla flicka. Han har alltid ställt upp för mig fast vi haft många jobbiga dagar.
Jag minns en julafton och vi började bråka, jag vart ledsen och gick upp till mitt
rum, efter ett tag kom du och sa att jag inte skulle vara ledsen, sen la du ett
paket på min säng och gick ner. Det var en jätte fin kamera, något jag hade önskat
mig sjukt länge då jag hade fått upp ett intresse för foto, en sån liten gest men
jag vart så otroligt glad, det va nog det bästa jag kunde fått då.
För mig har du alltid varit den snällaste personen jag känt, du säger aldrig nej.
Du ställer alltid upp för mig och finns där när jag behöver. Det har jag ärvt från dig,
det är nog den finaste egenskapen jag har.
Mycket har jag fått från dig, mitt mörka hår, mitt utseende, mitt humör, men 
det där är det finaste egenskapen jag kunde ärva.
När jag bodde hemma och jag kände mig som allra fulast så kom du alltid och sa:
vad fin du är idag, gumman.
Du anar inte hur mycket det hjälpte med något sånt litet. Det gjorde dagen lite bättre.
När mamma ringde mig och va helt förstörd i telefonen va det enda jag kunde tänka på
kommer jag förlora min pappa? Jag är 22 år och jag vill ha kvar min pappa i många år till,
jag vill att du ska hinna se mig bli vuxen på riktigt och jag vill att du ska vara med dagen 
då jag får barn. Dom här dagarna när vi bara väntar på provsvaren gör mig illamående,
jag är ledsen hela tiden och det enda jag tänka på är dig, min kära gulliga pappa.
Vad provsvaren än visar vill jag att du ska börja ta hand om dig, sluta stressa. 
För jag vill ha min pappa.
 
 

Kommentarer
Postat av: joe

Jättefint skrivet! Önskar all lycka till din pappa och dig

Svar: Tack så mycket ! :)
Karolina Lundgren

2015-03-03 @ 00:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0