23 oktober.

Något som är vidrigt är våldtäkt.
Förr året anmäldes 17 700 sexualbrott, varav 6 000 rubricerades som våldtäkt. 
Kan ni fatta  17 700? Ändå anmäls inte alla och det är inte många som blir uppklarade.
Ett nej är alltid ett nej! Man ber aldrig om det, usch alltså!
Att skylla på det är bara så jävla sjukt, att ens tänka tanken på att våldtagen är sjukt!
Det har skett våldtäkter där jag brukar gå själv på natten, ska jag inte kunna göra det utan att va rädd att någon ska överfalla mig?
Jag kan inte alltid ha med mig någon ibland måste jag gå själv, ska jag behöva kolla bakom mig hela tiden?
Ska jag behöva spänna mig hela tiden? Vara rädd?
Då runt 23 % av alla våldtäkter sker i hemmet så ska man inte få känna sig trygg där heller?
Denna sjuka värld äcklar mig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ta hand om varandra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0