28 december.

Jag sitter och tänker på det här med hur mycket skit vi vegosar får ta,
jag själv har inte direkt blivit påhoppad pga av mitt val att välja bort kött
men jag läser varje dag om folk som blir attackerade
och kallade saker för att dom är veg*an, deras "kompisar" gömmer kött i deras mat,
kletar smör i ansiktet o.s.v.
Det man måste förstå är att om man går en lång tid
och inte äter kött eller dricker/äter mejeriprodukter så kan man bli sjuk av det,
alltså är det en hälsorisk för oss att få i oss det.
Jag själv håller på att välja bort mejeriprodukter
och jag åt vanlig glass hemma hos mina föräldrar
och jag vart så sjukt illamående, och jag har ändå inte druckit mjölk på kanske 2 månader.
Tänk då vad som händer med en person som vart utan det i 2 år, 8 år, 15, år , 20 år o.s.v.
Alla måste låta oss göra våra egna val och inte kritisera oss,
vi iallafall inte jag attackerar inte en person som äter kött så då
hoppas jag att ingen attackerar mig bara för att jag inte äter det.
Mitt liv, mitt val.
Men är ni på en restaurang va inte rädd att testa vegetariskt eller vegansk,
ni kan bli förvånade hur jäkla gott det är, och då menar jag inte donken, för det är vidrigt även det som är veg. Haha. ;)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0