11 december.

Visste ni att Judith Barsi som bland annat spelade Thea Brody i Hajen 4 och Kvacky( yep yep yep) i landet för länge sedan dödades i sin egna säng av sin egen pappa?
Endast 10 år sköts hon i huvudet, sedan mördade han hennes mamma och satte sen eld på deras kroppar. 
Visste ni att JonBenét Ramsey en 6-årig skönhetsdrottning hittades mördad i sin egen källare, strypt av en fortfarande okänd person?
Visste ni att Bobby Äikiä endast 11 år misshandlades till döds i sitt egna hem av sin egen mamma och styvfar?
 
Det där är bara tre barn som har mördats i sitt egna hem, det stället där dom skulle vara trygga.
Mördad av dom som ska skydda dom.
Våld i hemmet är vanligare än vad man tror, vi pratar för lite om det, varje dag går ett barn med en klump i magen och ångest över att behöva gå hem till en förälder som använder våld?
Alla, spelar ingen roll hur gammal man är, vad man har för hårfärg, vart man kommer ifrån, alla förtjänar att känna sig trygga hemma! Ingen ska behöva ta emot slag, ingen ska behöva ha ångest att behöva gå hem.
Jag har alltid haft ett tryggt hem, jag har alltid vetat att jag har min mamma, min pappa och mina 5 systrar som kommer skydda mig i allt. Jag har alltid vart som tryggast hemma. Jag har aldrig haft en klump i magen, jag har alltid känt mig älskad och alltid känt mig så otroligt lycklig över att ha min familj,
men alla har inte den turen. Alla känner sig inte trygga med sin familj.
Vi måste stoppa våldet nu!
 
Judith Barsi.
6 juni 1978 - 25 juli 1988
 
JonBenét Ramsey.
6 augusti 1990 - 25 december 1996
 
Bobby Äikiä.
 född 12 mars 1995 -14 januari 2006
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0