22 juli.

 Idag är det ett år sen massakern på Utøya i Norge!
Helt galet hur fort tiden går,
men kan tänka mig för alla anhöriga och dom som överlevde att det känns som tiden står still.
Mina tankar går till er!

Och jag skräms verkligen av hur "vanlig" Anders Behring Breivik ser ut.
Han ser ut som en människa man möter på stan och man inte riktigt lägger märke till.
Men det är väl dom som är farligast, att man aldrig misstänker något.
Och då händer det ofattbara.
Människor, barn miste livet.
69 dog på Utøya, varav 55 var under 20 år.
 110 skadades.
9 människor miste livet i bomben och 15 skadades.

Hur fan kan man sitta och le under rättegången när man dödat så många människor?
Min personliga åsikt är att dom borde avliva Anders Breivik.
För han är inte värd att få uppleva en dag till.
Han borde få känna samma skräck som barnen som försökte gömma sig och simma till land bara
för att komma bort från honom. 
Och va med om explosionen.

Jag vill veta hur han tänkte och varför?
Varför just Utøya? Där det bara var barn!!
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0