07 december.

Hur många har sett fram emot "Hobbit" ? 
Det hade jag iallafall. Tills jag fick höra om deras djurplågeri.
Djurskötare har anklagat dom för 27 djurs död, bl.a getter, hästar, hönor o.s.v.
En morgon hade en djurskötare kommit till platsen där djuren hölls och en ponny hade brutit ryggen men var fortfarande vid liv. Och jag ryser längs ryggraden när jag tänker på hur ont han/hon måste haft.
Och räddslan. 
Att djur ska behöva dö för att vi ska kunna titta på en fånig film är bara larvigt och grymt.
 

" Den här produktionens beslut att använda ett stort antal levande djur och låta dem lida i onödan har fått underhållningsindustrin att ta ett enormt och skamfullt steg bakåt”, säger Petas vice ordförande Lisa Lange i ett uttalande.

Som exempel på de påstådda övergreppen nämner Lange bland annat att två hästar ska ha klämts ihjäl i sina spiltor och att ett dussin höns ska ha dödats av hundar.

Till sitt försvar uppger filmens producenter och Peter Jackson att mer än hälften av alla scener med djur i filmerna är datorgenererade."


Jag tänker inte sponsra deras djurplågeri och hoppas dom går back och sen får känna på en lika plågsam död som djuren.
Att spilla blod för en film är inte mänskligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0