17 april.

Något jag verkligen stör mig på är folk som hackar och ser ner på unga mammor.
Bara för att dom är unga är dom inga dåliga mammor som verkar tro.
Och att sitta och säg att dom förstör sitt liv är riktigt lågt.
Jag tycker dom är grymt starka som klarar av att va unga och mammor!
För det är mycket press på en när man är mamma men dubbel så mycket press om man också är ung.
Och med tanke på att en av mina bästa vänner blir snart mamma och är lika gammal som mig(92:a) och min syster therese är en ung mamma så vet jag hur svårt det är.
Men jag tror Linda kommer bli världens ballaste mamma!
Och jag kommer hjälpa henne hur mycket hon vill!
Linda ger upp väldigt mycket för att bli mamma, det tycker jag är väldigt starkt av henne!
Jag har vart barnvakt hur många gånger åt min 3åriga systerdotter Alva.
Och första gången var hon lite 6-7 månader.
Och vissa tror att det är bara att lägga dom så sover dom sen.
Men barn vaknar ofta mitt i natten och är ledsna.
Jag minns hur Alva var jätte ledsen efter sin mamma första gången.
Men väl när Johanna kom dagen efter så brydde sig inte Alva om henne, haha.
Undra om hon tänkte typ: Dissar du mig, dissar jag dig. xD
Iaf, hon var så liten så jag höll Alva så hon låg i min famn och så stod jag upp och vaggade henne.
Hon somnade nästan direkt.
Hon kanske kände av sin mammas närvaro så hon somnade?

Jag vill jätte gärna ha barn!
Men jag ska vänta !
Inte för att jag ska vänta på den rätta idioten, utan för min egen skull.

Här är första gången jag träffa Alva.
Hon är ca 1 vecka här.


Vill du ha mer läsare? Gå med i bloggtrafik!

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=karolinalundgren


Dagens film: Transformers.
Dagens låt: Leona Lewis - Footprints in the sand.
Dagens serie: Halv åtta hos mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0